س. اسفند ۶ام, ۱۳۹۸

برندسازی عاطفی چیست و چگونه موثر است؟

۳d rendering futuristic blue circuit board background illustration

آیا می دانید این جمله “انسانها بر روی احساسات می خرند و با منطق توجیه می شوند”؟ بازاریابی عاطفی راهی برای ارتباط با مصرف کنندگان ، ایجاد روابط معنادار و پرورش مشتریان پایدار است.

پسوند آن برندسازی عاطفی است ، هنر داستان پردازی که به اتصال یک محصول یا خدمات با مخاطب مناسب کمک می کند. این نوع بازاریابی به معنای شخصی سازی یا شخصی سازی یک برند است و به مشتریان شما این امکان را می دهد تا با محصول یا خدمات شما ارتباط عاطفی برقرار کنند. از طریق آمیخته استراتژیک رسانه ها ، بازاریابان می توانند هویت و دیدگاه تجاری خود را منتقل کنند.

در این مقاله ، ما در مورد دانش بازاریابی عاطفی اکتشاف می کنیم و به مثالهای اصلی مارک های با استفاده از احساسات برای انتقال پیام نگاه می کنیم.

علم پشت نامگذاری عاطفی

هنگام ایجاد نوع مناسب تبلیغات تبلیغاتی ، علمی وجود دارد. درک دقیق مخاطبان مارک تجاری چیست و چه احساسی بهتر است برای پاسخی انتخاب کنید. این می تواند عصبانیت یا خوشبختی ، غم و اندوه باشد.

عصبانی

مصرف کنندگان می خواهند احساس عاطفی خود را با مارک هایی که انتخاب می کنند احساس کنند زیرا این ویژگی شخصیت ، سبک و هویت خاص خود است. وفاداری به محض شکل گیری پیوند عاطفی نزدیک به یک برند رشد می کند. به عنوان مثال ، در مورد برخی رقابت های معروف تجاری که طرفداران تحت فشار عاطفی دارند فکر کنید:

     

  • مک دونالد در مقابل برگر کینگ
  •  

  • پپسی در مقابل کک
  •  

  • جنرال موتورز در مقابل فورد

آیا تا به حال شنیده اید که کسی خستگی ناپذیر برای یک برند بجنگد؟ به گفته CMO ، “آگاهی و ارتباط می تواند مارک ها را قوی و بزرگ کند ، اما این اغواگری عاطفی است که مارک ها را عالی می کند”.

برخی از مارک ها برای یافتن سس مخفی مارک عاطفی از علم واقعی استفاده می کنند ، به عنوان مثال ، در اوایل سال جاری ، هوندا اندازه گیری ردیابی چشم ، رمزگذاری صورت و الکتروانسفالوگرام را برای تعیین کمیت فعال سازی عاطفی در انسان انجام داد تا بهینه سازی کارآیی برندینگ آن شود. اما ، چگونه می توانند مخاطبان خود را درست در احساس به مخاطب برسانند؟ و مارک های دیگر چگونه از مارک عاطفی استفاده می کنند؟

مارک تجاری الهام بخش

وقتی به یک ورزشکار حرفه ای فکر می کنید ، اولین کلماتی که به ذهن شما خطور می کند چیست؟ شاید محرک یا سخت کوش ، فداکار یا فداکار باشد؟

ورزش

این خصوصیات افراد موفق در این حرفه را توصیف می کند ، اما رسیدن به سطح فداکاری که بیشتر ورزشکاران حرفه ای دارند ، برای بیشتر افراد دشوار است. و Gatorade این را می داند.

Gatorade قصد دارد این خصوصیات را در هر کسی که مایل به موفقیت است القا کند. می بینید که با تمرکز بسیاری از تبلیغات تبلیغاتی آنها الهام بخش است. به عنوان مثال این آگهی تبلیغاتی را با بازیکن فوتبال آمریکایی و المپیکی ، ابی ومباچ ، زن آمریکایی وارد کنید. وی در این تبلیغ مخاطبان را تشویق می کند تا “فراموشش کنند”. او به جای توجه به دستاوردهای خود ، می خواهد میراثی را ترک کند تا نسل بعدی بتواند عظمت فراتر از او را انجام دهد.
المپیک

پیام فراگیر و الهام بخش است. دقیقاً آنچه یک فوتبالیست آینده دار و آینده می خواهد بشنود.

غذای کلیدی: برندسازی با محوریت الهام مؤثر است زیرا به مخاطب این امکان را می دهد تا دستاوردها ، اهداف ، استعدادها و پشتکار را با افرادی که مارک تجاری را تبلیغ می کنند به اشتراک بگذارد.

از مسائل اجتماعی آگاه باشید

مردم عاشق احساس ارتباط با یک علت هستند. در حقیقت ، مردم به شدت نسبت به آن احساس می کنند ، به طور فزاینده ای چقدر هزاره ها و ژنرال Z شغل خود را انتخاب می کنند. مردم می خواهند بخشی از چیزی بزرگتر از خودشان باشند و مارک های خاصی می توانند آن را از دیدگاه مصرف گرایی ارائه دهند.

پاتاگونیا نمونه ای از یک برند است که وجود خود را به علل اجتماعی و بازاریابی مبتنی بر علل اختصاص داده است. از سال ۱۹۸۵ ، پاتاگونیا ۱٪ از فروش سالانه را به حفظ محیط زیست وعده داده است. از جمله نمونه های دیگر ، پاتاگونیا به ایجاد یک پارک ملی کمک کرده و دستمزدهای معتبر از تجارت عادلانه را برای کارگران زنجیره تأمین خود در نظر گرفته است. مصرف کننده می تواند در هزینه کردن با نام تجاری احساس خوبی داشته باشد زیرا درآمد حاصل از آن به دلیل خوبی است.

محیط زیست

فداکاری پاتاگونیا به محیط ابزاری مهم برای شرکت است. سال گذشته ، پاتاگونیا بیش از ۴۴ سال اولین تجارت خود را منتشر کرد ، و حتی تبلیغ فروش لباس آنها نیز نبود. در عوض ، این شرکت تمام بخش های چند دقیقه ای را بر اهمیت حفاظت از اراضی عمومی ما متمرکز کرده است.

کلید t سفر: دلیل بازاریابی ابزاری درخشان است زیرا نشان می دهد که یک سازمان مایل به کمک به گسترش است و مشتریان می توانند جدا از حسن نیت باشند. خود را با مارک ارتباط دهند.

مسائل مربوط به قلب – Subaru

Subaru یکی از بهترین مارک هایی است که عشق و علاقه خود را در مارک تجاری خود جلب می کند ، در واقع نام این کمپین است.

در سال ۲۰۰۷ ، آژانس خلاق ، Carmichaeمن لینچ ، مأموریت ایجاد تبلیغات با هیجانی برای سوبارو را به عهده داشت. در یک حرکت به ظاهر جسورانه ، آژانس انتخاب کرد تا اولین مجموعه تبلیغات خود را در طول توله سگ توله سگ روی سوپر باول انجام دهد تا پیام خود را به مخاطبان جدید ارائه دهد.

این کمپین ، که اکنون تقریباً شناخته شده است ، “عشق ، این چیزی است که باعث می شود کمپین سوبارو ، یک سوبارو” شود.

این کمپین تا به امروز ادامه دارد.

یکی از نمونه های اخیر کمپین عشق ، تجارت “Welcome to Pack” است که سگ تمایلی به قبول همراه جدید صاحب خود در خانواده ندارد. اما ، هنگامی که سگ ، بوچ عشق را به صاحب خود و سهم خواستگار جدید می بیند ، دوست پسر جدید را گرم می کند. صحنه آخر نشان می دهد که بوچ برای اولین بار سرش را روی پای پسر جدید قرار می دهد ، همانطور که صداپیشه می گوید: “شما هرگز نمی توانید خیلی از همراهان وفادار باشید ، به همین دلیل من یک Subaru Crosstrek کردم”.

بیایید همچنین بدانیم که چگونه این تجارت در طول یک سفر جاده ای / کمپینگ اتفاق می افتد ، موضوعی که سوبارو اغلب از آنجایی که آنها به طور فعال به انواع فضای بیرونی که دوست دارند سوباروس می تواند هر نوع ماجراجویی را انجام دهد ، بازدید می کند. اضافه کردن لایه اضافی وفاداری سگ در این کمپین نمونه ای مناسب برای بازاریابی به مخاطبان و برانگیختن احساسات مناسب است.

غذای اصلی: سوبارو به دقت شخصیت های مخاطبان خود را مشخص کرده است: خانواده محور ، مترقی و تحت تأثیر احساسات. آنها با ایجاد محتوا به طور خاص برای مصرف کنندگان مترقی ایدئولوژیک خود ، به آن جمعیتی متوسل شده اند.

جشن – اسکار مایر

بیشتر انسانها نقاط عطف مشابهی را به اشتراک می گذارند:

     

  • روز اول مدرسه برای فرزندان شما
  •  

  • روزی که ما از دبیرستان یا کالج فارغ التحصیل شدیم
  •  

  • تاریخ اول ما
  •  

  • اولین بوسه

فراموش کردن احساسات “دست اول” یا دستاوردها سخت است که دقیقاً همان چیزی است که دلتنگی و جشن را به یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند تبدیل می کند. پیام شما می تواند با ایجاد لحظات خاص و یا تجلیل از نقاط عطف ، با کسانی که تجربیات شما را درک می کنند طنین انداز شود.

به عنوان مثال ، اسکار مایر یک کارگاه پشتیبان مدرسه ایجاد کرد که کودکان به مادران خود یادداشت می کنند. از این گذشته ، مادران می توانند با احساس بازگشت به مدرسه ارتباط برقرار کنند که آمادگی زیادی برای دستیابی به آن می طلبد.

نقاط عطف همچنین می تواند سالگردهای محصول باشد. آیا با نحوه تغییر محصولات اپل زندگی روزمره خود ارتباط دارید؟ اپل مطمئناً چنین فکر می کند. آنها در ۳۰ سالگرد تبلیغاتی خود با تبلیغات عکاسی کاملاً بر روی آیفونها از تبلیغات عطف درآمد. چقدر سپاسگزار هستید که وقتی می خواهید نقاط عطف شخصی خود را بگیرید ، به یک دوربین دسترسی آسان دارید؟

غذای اصلی: جشن های عطف به شما امکان می دهد تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. با وجود همه آزمایشات و دردسرهای زندگی ، هنوز هم چیزهای زیادی برای جشن گرفتن کنار هم وجود دارد. و این عالی است که مارک شما می تواند در کنار مشتریان خود جشن بگیرد.

بگذارید زبان تکامل یابد

فروش بیشترین کارایی را دارد که مخاطبان شما آنچه را می گویند درک کنند. اما با ظهور ایموجی ها در بازاریابی ، زبان جهانی پیامدها و اهداف بسیاری دارد. به گفته نیل پاتل ، emojis سریعترین زبان در تاریخ در انگلستان است. این “زبان جدید” به ویژه در هنگام برقراری ارتباط با مخاطبان جوان مفید است.

بسیاری از مشاغل شروع به وارد کردن ایموجی ها در کمپین های بازاریابی ایمیل خود ، استراتژی های رسانه های اجتماعی و معرفی محصولات جدید کرده اند.

به عنوان مثال ، Dominos یک سیستم “صدای جیر جیر سفارش” را برای مشتریان آمریکایی ایجاد کرد ، که به کاربران امکان می دهد با ارسال پیامک ایموجی پیتزا ، سفارش پیتزا را آغاز کنند.

پیتزا

رستوران های با سرویس سریع تنها تنها ویژگی های سرگرمی یک زبان ایموجی نیستند.

شرکت FinTech DailyPay همچنین استفاده از ایموجی ها را به کار گرفته است تا محصول آنها نسبت به کاربر نهایی قابل ارتباط تر باشد. DailyPay با مشاغل کار می کند تا به کارمندان امکان دسترسی به دستمزد درآمده اما بدون حقوق خود را بدهد. با یک ایموجی ساده ، کارمندان می توانند وجوهی را از ساعات کار شده قبل از پرداخت بپردازند.

DailyPay سابقه ای از بیشترین استفاده از ایموجی ها را نگه می دارد ، که همچنین می تواند به آنها در درک بهتر مصرف کنندگان خود کمک کند – آیا کاربران هنگام استفاده از برنامه خود خوش بین هستند یا بدبین هستند؟

همراه داشتن ایموجی در بخش بازاریابی شما می تواند کاری بیشتر از تقویت تبلیغات یا ارائه محصول انجام دهد. همچنین می تواند به درک یک برند کمک کند.

تحقیقات موسسه فناوری فلوریدا نشان داد که استفاده از شکلک ها در ایمیل های مرتبط با تجارت می تواند پیام را بهبود بخشد. در آزمایش خود از پیامهای زیر استفاده کردند:

بازخورد نشان داد که کاربر نهایی فکر tیکی وقتی با صورت خندان زوج شد کمتر منفی شد. این یافته می تواند به تیمهای خدمات مشتری کمک کند تا روشهای مؤثرتری برای برقراری ارتباط کمتر از بازخورد ایده آل با مشتریان پیدا کنند.

غذای کلیدی: استفاده از ایموجی ها راهی عالی برای برقراری ارتباط با یکی از پرکارترین منابع مصرف گرایی – هزاره ساله و ژنرال است. استفاده از ایموجی ها برای خدمات سریع و مفید به ایجاد یک برند سریع و فوری کمک می کند.

نتیجه گیری

برندسازی عاطفی استراتژی را در نظر می گیرد. برای برانگیختن احساسی که مخاطب شما را به سمت خود جلب می کند ، شما باید از شخصیت خریدار خود آگاهی محکم داشته باشید. چه کسی عاشق برند شما است و چگونه می توانید آنها را دسته بندی کنید؟ جمعیتی آنها چیست؟ آیا احساس خاصی وجود دارد که متناسب با شخصیت شما باشد؟

قبل از غرق شدن در مارک تجاری این سؤالات را از خود بپرسید. هنگامی که کار با نام تجاری عاطفی انجام شود ، می توانید داستان برند شما را به سطح بعدی سوق دهید.

کلوداگ اوبراین

متخصص ارشد محتوا