س. اسفند ۶ام, ۱۳۹۸

۹ کارهایی که نباید در رسانه های اجتماعی انجام داد

۳d rendering futuristic blue circuit board background illustration

رسانه های اجتماعی دوره مانعی برای مشاغل و بازاریابان جدید است. این پتانسیل بسیار زیادی را ارائه می دهد ، اما دارای مشکلاتی نیز هست. هیچ راه صحیحی برای استفاده از رسانه های اجتماعی وجود ندارد ، اما به نظر می رسد یک روش اشتباه وجود دارد. این که آیا تقصیر برای شرکت ارسال می شود یا مصرف کننده برای اظهار نظر ، فضای زیادی برای منفی سازی در اینجا وجود دارد.

مشکلات

خوشبختانه ، حتی هنگامی که اشتباهات رخ می دهد ، روش هایی وجود دارد که آن را برای خوانندگان خود تنظیم کنید. این که آیا این ارسال اشتباهی است یا یک سوال مشتری را بدون جواب می گذارد ، می توانید گزاف گویی کنید.

حتی با دانستن اینکه یک اشتباه پایان جهان نیست ، بهتر است در صورت امکان آن را روشن کنید. بهترین راه برای جلوگیری از اشتباه و جعل یک کمپین موفق این است که بدانید چه کاری انجام ندهید. در اینجا نه نمونه از عدم موفقیت رسانه های اجتماعی وجود دارد که می تواند برای شما هزینه داشته باشد.

۱ ٫ فراموش کردن برای ویرایش

شما نمی توانید یک کتاب الکترونیکی را منتشر کنید بدون نسخه برداری و ویرایش ، بنابراین چرا یک توییت بدون انجام همان کار ارسال می کنید؟ هر چیزی که مارک تجاری شما در رسانه های اجتماعی ارسال می کند به عنوان بخشی از ردپای بازاریابی دیجیتال تثبیت می شود. حتی محتوایی که حذف می کنید به عنوان الگوهای رفتاری ، محافظ صفحه نمایش و خاطرات مصرف کننده معلق است. اطلاعات نادرست می تواند نحوه مشاهده مشتریان از نام تجاری شما را تغییر دهد.

دیجیتال

وزارت معارف ایالات متحده آمریکا این مسئله را سخت آموخت که یک تایپی آنها را با ترول های اینترنتی در آب گرم قرار داد. صدای جیر جیر این بخش به نقل از نویسنده و جامعه شناس معروف مشهور ، ویلیام ادوارد بورگاردت دو بوئیس ، نام خانوادگی خود را به عنوان د بوئس اشتباه گرفته است. با توجه به اینکه این یک توییت از یک موسسه آموزشی بود ، کلمات انتخابی وجود داشت که به اطراف می گشت.

این نمونه کوچکی از مواردی است که در صورت تکمیل شدن ویرایش ها ممکن است رخ دهد. در این حالت ، به راحتی می توان گفت که وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده ادامه خواهد داد که داستان را بگوید. با این حال ، برای یک تجارت کوچک ، این می تواند اعتبار را غرق کند و وفاداری مشتری را تضعیف کند.

۲ All قرار دادن تمام تخم های اجتماعی خود در یک سبد

به راحتی می توان به منظره رسانه های اجتماعی نگاه کرد و فرض کرد بهترین مکان برای ارسال فیس بوک است. با بیش از ۲ میلیارد کاربر از سال ۲۰۱۸ ، این یک بستر جذاب برای شروع است. مشکل در محدود کردن خود در اینجا ، با وجود محبوبیت آن ، این است که اتصالات را از دست نخواهید داد.

بسترهای مختلف رسانه های اجتماعی برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان خاص طراحی شده اند. دقیقاً همانطور که کسب و کار شما دارای یک هدف است ، اینستاگرام ، توییتر و WhatsApp نیز چنین می کنند. به عنوان مثال لینکدین یک فضای اجتماعی برای حرفه ای ها و بازاریابی B2B است. شما به جای پیروان و مشترکین ، اتصال به شبکه برقرار می کنید. برای مشاغلی که به مشاغل دیگر بازاریابی می کنند ، لینکدین فوق الذکر می تواند فاجعه بار باشد.

سیستم عامل های دیگر مانند Snapchat بسیار حرفه ای تر هستند و جمعیت جوان تری را به خود جلب می کنند. اگر مخاطب هدف شما بین ۱۴ تا ۳۴ سال باشد ، این منطقه بالقوه دیگری است که با ایجاد حساب کاربری می توانید ترافیک خود را از دست دهید.

بهترین راه برای رفع این مشکل احتمالی ، انشعاب است. نیازی به داشتن حساب در هر سیستم عامل نیست ، اما انتخاب ۲-۴ و ارسال به طور مرتب خوانندگان خود را گسترش می دهد. برای تقویت موقعیت خود در سایت حتما در هر زمان ممکن با مشتریان در تعامل باشید.

۳ ٫ بازاریابی بدون استراتژی

یک برنامه تجاری اهداف شما را به عنوان یک شرکت ترسیم می کند و راه موفقیت را ترسیم می کند. یک استراتژی رسانه های اجتماعی نیز همین کار را انجام می دهد ، و بدون آن ، شما می توانید کریکت را بشنوید. مهم نیست محتوای شما چقدر عالی باشد اگر کسی در آنجا نباشد که آن را بخواند. برخی از مفاهیم بیان شده در استراتژی شما باید شامل موارد زیر باشد:

     

  • مخاطبان هدفمند برای هر سیستم عامل در حال استفاده.
  •  

  • برنامه های محتوا.
  •  

  • تاکتیک های ارتباطی.
  •  

  • مدیریت ابزار متریک.
  •  

  • سرمایه گذاری زمان.

۴ ٫ مرجع مواد حساس

رسانه های اجتماعی فضایی آرام ارائه می دهند. این بخشی از جذابیت آن است این اجازه می دهد تا مشاغل و مصرف کنندگان بر روی یک بستر رسمی کمتر تعامل داشته باشند. با وجود عنصر علی ایجاد مکالمه ، مهم است که با جلوگیری از مطالب توهین آمیز ، از اعتبار تجاری خود محافظت کنید.

در سال ۲۰۱۸ ، اسنپ چت با ارسال یک بازی “آیا می خواهید بیشتر” از این خط عبور کرد. آیا یک بازی مشترک مهمانی ، آیا می خواهید بازیکنانی را انتخاب کنید که کدام یک از دو گزینه کمتر از جذاب را انتخاب کنند. متأسفانه ، یک سوال به رسوایی مشهور مربوط به سوءاستفاده از خانواده اشاره داشت. واکنشی سریع و گسترده بود و میلیون ها دلار و صدها دنبال کننده برای آنها از دست داد.
دلار

۵ ٫ نادیده گرفتن بازخورد منفی

یکی از بدترین اشتباهاتی که یک بازاریاب می تواند مرتکب شود نادیده گرفتن نگرانی های مشتری است. بازخورد منفی تجارب مشتریان را به خود جلب می کندبر. هنگامی که یک مصرف کننده با نام تجاری شما ، چه محصول و یا خدمات باشد ، باید عذرخواهی کند. همه شرکت ها ۱۰۰٪ ضمانت بازپرداخت پول ندارند ، اما همه آنها باید ادب مشترک را تضمین کنند.

مشکل عدم توجه به شکایات مشتری اثر قریب الوقوع برفی است. این فقط یک مشتری است ، بنابراین شاید به نظر برسد که وقت شما برای رسیدگی نباشد ، اما این شکایت برای میلیون ها نفر قابل مشاهده است. گاهی اوقات ، نحوه برخورد تجاری با منفی بیشترین تأثیر را در نظر مصرف کننده دارد. نکاتی برای برخورد با بررسی های بد شامل موارد زیر است:

     

  • صادق باشید: همه مرتکب اشتباه می شوند ، حتی مارک های مورد علاقه ما. اگر تقصیر دارید ، شفاف باشید. مشتری شما از آن قدردانی خواهد کرد ، و اگر این کار را نکنند ، سخت است که کسی را بخاطر صداقت خود مقصر بدانید.
  •  

  • بازپرداخت را در صورت لزوم ارائه دهید: در هر شرایطی نیازی به بازپرداخت نیست ، اما وقتی این کار را انجام داد ، آنچه را که قرار است به مشتری ارائه دهید. بعضی اوقات ، همه مشتری موقت عذرخواهی می شود و این هم خوب است.
  •  

  • همدردی: حتی اگر کاری نتوانید انجام دهید ، تلاش برای دیدن وضعیت از دید مشتری کمک می کند. از اصطلاحات استفاده کنید ، مانند: “ما می فهمیم که این وضعیت برای شما چه ناامید کننده بوده است. متأسفیم که شما یک تجربه ضعیف را تجربه کردید و امیدواریم که فرصتی برای پیشرفت بعدی خود به ما بدهید. “
  •  

  • حرفه ای بمانید: برخی بازخورد های منفی می توانند کاملاً بی ادب باشند. وقتی این اتفاق می افتد ، خنک نگه داشتن سخت است ، اما به یاد داشته باشید ، شخصی نیست. پشت نام تجاری خود بایستید و صدایی باشید که مصرف کنندگان هنگام دیدن آرم شما به خاطر می آورند.

۶ ٫ خیلی رسمی است

بله ، حرفه ای ماندن مهم است ، اما رسانه های اجتماعی جایی است که مشاغل می توانند موهای خود را پایین بیاورند. تعامل با مشتریان ، بخش عظیمی از آنچه این سیستم عامل ها هستند برای آن است. از فرصت استراحت و کمی تفریح ​​استفاده کنید. از مطالب خود استفاده کنید تا طرفین سبکی از نام تجاری خود را به مصرف کنندگان نشان دهید. طنز طعم آور ، حکایات شخصی و آزمایش در انواع مختلف رسانه ها مارک شما را انسانی می کند. سعی کنید محتوای خود را ارسال کنید مانند:

     

  • فیلم های “معرفی دفتر”
  •  

  • یادگاری که در مارک شخصی شما سرگرم کننده است
  •  

  • مسابقه هایی که تعامل مخاطب را شامل می شوند

۷ ٫ جدا کردن رسانه های اجتماعی و صفحه اصلی شما

حضور وب شما از هر پلتفرمی که نام تجاری شما در آن شرکت می کند تشکیل شده است. این شامل وب سایت شما ، صفحات رسانه های اجتماعی ، وبلاگ ها ، اطلاعیه های مطبوعاتی ، مقالات خبری و برنامه های تلفن همراه است. شما ممکن است قادر به کنترل محتوا در همه این رسانه نباشید ، اما مواردی که شما کنترل می کنید باید به هم متصل شوند.

جدا کردن رسانه های اجتماعی و صفحه اصلی خود تلاشی برای ترافیک گمشده است. صفحات فیس بوک و توییتر شما باید به وب سایت شما و بالعکس پیوند دهند. دکمه های رسانه های اجتماعی به کاربران اینترنتی کمک می کند تا مارک شما را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند. این منجر به ترافیک بیشتر ، نرخ تبدیل بالاتر و افزایش درآمد می شود.

۸ ٫ عدم نظارت بر ابزارهای خودکار

در حالی که صرفاً به عنوان “خودکار کردن آن و فراموش کردن آن” بسیاری از موارد را ساده می کند ، این عملی نیست. ابزارهای اتوماسیون به شما امکان می دهد تا پست ها را بر روی چندین سیستم عامل زمان بندی کنید ، اما کامل نیستند. اشکالات و خطای انسانی برای در نظر گرفتن وجود دارد.

شرکت هایی که فقط به این ابزارها اعتماد می کنند می توانند دچار اختلالاتی مشابه مارک لباس زنانه با نام Pretty Little Things شوند. در نوامبر سال ۲۰۱۸ ، پیام گسترده ای از مشتری بیرون آمد و آرزوی “شکارهای سال نو” را داشت. مطمئناً جشن گرفتن عید نوروز ۲ ماهه از قبل چیز کوچکی است اما اگر این امر می تواند بر اقتدار برند شما تأثیر بگذارد. برای موسسات حقوقی ، سازمانهای پزشکی و مؤسسات مالی ، چنین چیزی می تواند باعث شک و از بین رفتن تجارت شود.

داشتن مجموعه ای دیگر از چشم در اتوماسیون به شما کمک می کند تا همه کارها به طور یکنواخت ادامه یابد. حتی با کمک ، چک کردن این سیستم ها یک یا دو بار در ماه ایده خوبی است.

۹ ٫ موضع گیری سیاسی

اغلب اوقات ، از رسانه های اجتماعی به عنوان بستری برای بحث و گفتگوی سیاسی استفاده می شود. اگرچه خوب است که مصرف کنندگان درباره حزب مورد علاقه خود پست بگذارند ، به عنوان یک تجارت بهتر است که بی طرف باشیم. IHOP این روش سخت را هنگامی که یک کارمند به توییتر رفت ، یاد گرفت و نظر ناخوشایندی درباره هیلاری کلینتون ارسال کرد.

تجلیل از غرور ملی بسیار عالی است ، اما راه های پرخاشگری کمتری برای این کار وجود دارد. ترغیب رای دهندگان با ارسال تصویری از خودتان با پوشیدن “رأی دادن”! پاسخ های به مراتب بهتر از مردم بدست می آورد. گذشته از احتمال توهین به مردم ، داشتن یک نظر سیاسی قوی به عنوان یک برند می تواند تجارت شما را از دست بدهد. این منطقه جایی است که جدا کردن زندگی شخصی و تجاری شما ضروری است.

زندگی در رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی مانند استهر ابزار بازاریابی دیگری؛ به صندلی راننده نیاز به برنامه و اطمینان دارد. تحقیقات ، نگهداری منظم و احساس قدرتمندی از خدمات به مشتریان در دستیابی به موفقیت مهم است.

هر چقدر استراتژی بازاریابی شما کامل باشد ، همیشه اشتباه می شود. اینگونه است که شما بیش از همه با آنها برخورد می کنید.