س. اسفند ۶ام, ۱۳۹۸

ارزش غذایی مرکبات | سبزیجات

colored arrows

ارزش غذایی مرکبات

شش میوه ضد سرماخوردگی

فصل پاییز فصل شروع سرماخوردگی است چون دمای هوا یهویی تغییر می کنه و همین موضوع، باعث ابتلای فرد به مریضی می شه.

پس توجه به برنامه غذایی روزانه و دادن سهمی از منابع غذایی ویتامینایی مانند ویتامین C می تونه هم بر تعداد و هم بر شدت سرماخوردگی و آنفلوانزا تأثیرگذار باشه. پس با ما همراه شید تا با خونواده مرکبات که از منابع این ماده مغذی هستن، آشنا شید.

لیمو

این میوه بعد از پرتقال بیشترین مقدار ویتامین C رو داره (۵۳ میلی گرم به ازای هر ۱۰۰ گرم). پس هنگام سرماخوردگی بهتره مخلوط آب پرتقال و لیمو بخورین. هم اینکه، لیمو در مقایسه با بقیه اعضای این خونواده به دلیل قند کمتر، کالری ناچیزی (۹ تا ۱۴ کیلوکالری به ازای ۱۰۰گرم) داره و واسه کسائی که نگران اضافه وزنشون هستن، انتخابی مناسب حساب می شه.

 

 

پرتقال

در میان اعضای این خونواده، پرتقال بیشترین مقدار ویتامین C رو داره طوری که با خوردن یه عدد متوسط اون میشه ۵۴ میلی گرم ویتامین C رو گرفت پس واسه تقویت سیستم دفاعی بدن بهتره این میوه رو در برنامه غذایی روزانه تون بذارین.

 

 

 

کامکوآیت یا گربانتین

این میوه کوچیک، پوست تقریباً نازکی داره و بیشتر اونو با پوست می خورن و

منبع : tebyan.net