س. اسفند ۶ام, ۱۳۹۸

ارزش تغذیه ای سیب با پرتقال چه تفاوت هایی دارد؟! | تغذیه سالم

۳d robot hand typing keyboard

ارزش تغذیه ای سیب , یه فنجون سیب شامل ۶۵ کالری و ۱۳ گرم قنده. این اندازه قند واسه یه وعده زیاده، اما مثل بیشتر میوه ها، سیب محتوای قند بالا رو با دوز سالم از فیبر متعادل می کنه.

ارزش تغذیه ای سیب

ارزش تغذیه ای سیب , امتیازات مصرف سیب و پرتقال چه می دونین این دو میوه چقدر ارزش تغذیه ای واسه بدنمون به همراه دارن، موادمغذی وکالری این دو میوه رو در این بخش مورد بررسی قرار میدیم. طی بررسیای جور واجور ثابت شد پرتقال نسبت به سیب ارزش غذایی بیشتری داره و می تونه کالری بیشتری وارد بدنمون کنه.

مقایسه ارزش تغذیه ای سیب با پرتقال

پرتقال به واسطه محتوای ویتامین C خود مشهور شده،

اما این آنتی اکسیدان رو میشه در میوه ها و سبزیجات دیگه مانند سیب هم پیدا کرد.سیب و پرتقال دو میوه محبوب و پر استفاده در جهان هستن، اما شاید این سوال مطرح شه که کدوم یکی بیشترین اندازه مواد مغذی رو ارائه می کنه؟

شاید بارها شنیدین که با مصرف یه عدد سیب در روز از مراجعه به دکتر بی نیاز میشین.

اما می دونستین این ضرب المثل قدیمی واقعا از یه کمپین تبلیغاتی سرچشمه میگیره؟

قبل از ممنوع بودن در آمریکا، سیب کلا واسه تولید سرکه سیب استفاده می شد. با اعلام ممنوع بودن در سالای دهه ۱۹۲۰، پرورش دهندگان سیب باید روش دیگری رو واسه فروش اجناس خود پیدا می کردن و از این رو، بازاریابی براساس فواید سلامت این میوه رو شروع کردن.

در مقابل، پرتقال مجبور نبوده واسه زنده کردن خود راهی مشابه با سیب رو طی کنه اما پرورش دهندگان این میوه با تبلیغات فراوون اونو به عنوان گزینه ای سالم واسه شروع روز معرفی کردن.

در ادامه با اندازه مواد مغذی موجود تو یه فنجون سیب و پرتقال بیشتر آشنا میشیم.

ارزش تغذیه ای سیب

یه فنجون سیب شامل ۶۵ کالری و ۱۳ گرم قنده. این اندازه قند واسه یه وعده زیاده، اما مثل بیشتر میوه ها، سیب محتوای قند بالا رو با دوز سالم از فیبر متعادل می کنه. فیبر به پردازش قند در بدن کمک می کنه.

یه فنجون سیب ۱۲ درصد از فیبر روزانه لازم رو تامین می کنه.

پرتقال به واسطه محتوای ویتامین C خود مشهور شده،

اما این آنتی اکسیدان رو میشه در میوه ها و سبزیجات دیگه مانند سیب هم پیدا کرد. یه فنجون از برشای سیب می تونه ۱۰ درصد از ویتامین C لازم روزانه آدم رو تامین کنه. هم اینکه، یه فنجون سیب شامل ۵ درصد از کلسیم لازم شما هستش.

در مورد ویتامینا و مواد دیگه مانند :

ویتامین K

پتاسیم

و ویتامینای B، سیب از محتوای چندانی بهره مند نیس – بین یک تا چهار درصد.

ممکنه حیرت زده شید اگه بدونین سیب شامل یه درصد از پروتئین روزانه انسانه.

مواد مغذی پرتقال

یه فنجون پرتقال دارای ۸۵ کالری و ۱۷ گرم قنده که کمی بیشتر از اون چیزیه

که سیب ارائه می کنه.

مثل سیب، محتوای قند بالای پرتقال هم به واسطه فیبر موجود در این میوه متعادل می شه. یه فنجون پرتقال می تونه ۱۷ درصد از فیبر روزانه شما رو تامین کنه.

پرتقال از نظر ویتامینا و مواد معدنی آماری قوی ارائه می کنه.

تو یه فنجون پرتقال ۱۶۰ درصد از ویتامین C و هفت درصد از کلسیم لازم آدم وجود دارن.

هم اینکه، محتوای پتاسیم و ریبوفلاوین پرتقال تقریبا دو برابر، ویتامین B۶ یک و نیم برابر و فولات ۱۴ برابر سیبه.

اگه محتوای پروتئین سیب موجب حیرت زدگی شما شد باید حواستون باشه

که محتوای پروتئین پرتقال تو یه فنجون سه برابر بیشتره و بر همین پایه سه درصد ار پروتئین روزانه رو تامین می کنه.

عصر ایران

.

منبع :